مهراردبیل
مهراردبیل

مهراردبیل

وزارت بهداشت برای سردشت کاری نکرد!

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری شهدای ایران؛ بعد از فشار های رسانه ای به بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص رسیدگی به جانبازان سردشت، حجت الاسلام شهیدی محلاتی اظهار داشت: برای حل مشکلات جانبازان سردشت و ساخت درمانگاه و بیمارستان در این شهر و حضور پزشکان متخصص با وزارت بهداشت تفاهم نامه ای امضا کرده اند و به مشکلات جانبازان این شهر رسیدگی می شود.

بر این اساس همراه شدیم با «عثمان مزین» از اعضای انجمن جانبازان شیمیایی سردشت که در این سال ها تلاش های بسیاری برای شناساندن این شهر مظلوم شیمیایی نموده است و خود هم هنوز موفق نشده تا پرونده جانبازی اش را به اثبات برساند.

  عثمان مزین می گوید: در سال 68 درمانگاهی برای جانبازان سردشت که در واقع هدیه مقام معظم رهبری بود ساخته شد و اداره آن بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران بود که خیلی زود این ساختمان 4 طبقه تبدیل به یک ساختمان بلا استفاده گردید!


وی اظهار داشت: جانبازان عمدتاً برای درمان به تبریز یا ارومیه می روند یعنی حدوداً 12 ساعت در راه هستند و مسئولان چه در بنیاد شهید چه وزارت بهداشت و چه مجلس؛ سردشت را از سر خود باز کرده اند.

عثمان مزین با رد ادعای بنیاد شهید در خصوص خدمت رسانی وزارت بهداشت به سردشت، می گوید: الان یک سال است که بنیاد شهید امور سردشت را به وزارت بهداشت سپرده است و شخص وزیر هم به این شهر سفر کرد و اوضاع جانبازان را دید اما در این یک سال اقدامی انجام نشده است.

همچنین دکتر خضری نماینده سردشت در مجلس شورای اسلامی هم قول ساخت یک بیمارستان را در سردشت داد که هنوز مشخص نشده چه زمانی کلنگ آن زده می شود و جانبازان کماکان مجبور به سفر به شهرهای دیگر برای درمان هستند.

نماینده انجمن جانبازان شیمیایی سردشت می گوید: از همه خبرنگاران دعوت می کنم تا به سردشت بیایند و از نردیک ببینند که مسئولان فقط در مورد سردشت حرف و شعار سر می دهند. یکی می گوید: نام سردشت را به عنوان شهر شیمیایی در جهان ثبت می کنم یکی می گوید بیمارستان می سازم یکی می گوید: مشکل جانبازان را حل می کنم اما مردم و جانبازان سردشت تاکنون هیچ اقدام عملی از مسئولان برای سردشت ندیده اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.