مهراردبیل
مهراردبیل

مهراردبیل

مولفه های غیرت

یکی از اصطلاح اسلامی، غیرت است. امام صادق(ع) می فرماید: إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى غَیُورٌ یُحِبُّ کُلَّ غَیُورٍ وَ لِغَیْرَتِهِ حَرَّم‏ الْفَوَاحِشَ ظَاهِرَهَا وَ بَاطِنَهَا؛ همانا خداوند تبارک و تعالی با غیرت است و مردان غیور را دوست دارد و از همین رو، زشتى ها را چه آشکار و چه پنهان حرام کرده است.(کافى، الاسلامیه، ج5، ص 535 و 536 ، ح1) پس باید گفت که غیرت مومن ریشه در غیرت الهی دارد؛ چنان که امیرمومنان امام علی(ع) می فرماید: غَیرَةُ المُؤمِنِ بِاللّه سُبحانَهُ؛ غیرت مؤمن به خاطر خداوند سبحان است.(تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 91 ، ح 1563) 

ادامه مطلب ...

پزشک فرانسوی از معاینه زن بیمار محجبه خودداری کرد!

زن محجبه  پزشک فرانسوی از معاینه زن بیمار محجبه خودداری کرد!

یک پزشک فرانسوی در یک عمل غیرحرفه‌ای برای بیمارکه مبتلا به افت فشار خون بود، داروی ضدفشار تجویز کرد که نه تنها فایده‌ای نداشت بلکه برای او مضر نیز بود.

به گزارش سرویس دینی جام نیـوز، یک زن مسلمان محجبه در فرانسه که از افت فشار رنج می‌برد به مطب دکتر مراجعه کرده بود، اما دکتر این مطب حاضر به معاینه بیمار به علت داشتن پوشش اسلامی نشد.  ادامه مطلب ...

دوستی با جنس مخالف [سری یک]

به گزارش باشگاه وبلاگ نویسان ایرانی حرف تو؛ گلستان بلاگ به نقل از وب سایت «احیاگر معروف» نوشت:

اول، آخر را ببین!:اگر گه گاهی بر اثر #تلقین دوستانتان و #فکر کردن به این مساله، #وسوسه می شوید که خواسته ی آن ها را انجام دهید؛ به آثار #زیانبار این دوستی ها مثل از دست رفتن #آبرو ، #افت_تحصیلی ، از دست دادن فرصت #ازدواج_پاک ، #شکست در #عشق و …، فکر کنید. #عاقبت افرادی را که در این وادی خطرناک گام نهاده اند، مطالعه کنید. #امام_علی [علیه السلام] می فرمایند:« کسی که درباره ی #گناه، بسیار بیندیشد، سرانجام به آن کشیده خواهد شد.»به عنوان نمونه، به #دختر خانم ها توصیه می کنیم #کتاب “دختران، دوستی ها و عبرتها” نوشته ی آقای محمد علی کریمی نیا را حتما مطالعه کنند. 

ادامه مطلب ...

تعظیم خفت بار در برابر جوجه سلطان های خلیج!

گروه بین الملل فرهنگ نیوز، از تابستان 2006 به عنوان نقطه ی عطفی در تحولات جهان عرب نام برده می شود، مقطعی که در آن و برای اولین مرتبه از سال 1948 ( زمان اشغال سرزمین های فلسطینی توسط اسرائیل )، رژیم صهیونیستی نه تنها در دستیابی به اهداف خویش در حمله ی به لبنان ناکام ماند، بلکه به گواه برخی ناظرین بی طرف منطقه در نبرد با حزب الله خوار و سرافکنده گردید.

نبرد حزب الله در جنگ موسوم به 33 روزه، این حزب را مایه فخر اعراب در سراسر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا قرار داد. به گونه ای که در آن سال سید حسن نصرالله به عنوان مرد سال جهان عرب تعیین گردید.  ادامه مطلب ...

حق نداریم در زندگی خصوصی و عمومی مردم دخالت کنیم

حق نداریم در زندگی خصوصی و عمومی مردم دخالت کنیم

به گزارش فرهنگ نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با برشمردن ویژگی های ممتاز شخصیت نخستین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت اظهارداشت: مولای متقیان علی (ع) تربیت یافته مستقیم مکتب پیامبر عظیم الشان (ص) بودند و همچنین ایشان شخصیتی است که همانند خود پیامبر اسلام مورد احترام همه مسلمانان جهان بوده و از جایگاه والایی برخوردار است که هیچ کسی در آن تردیدی ندارد.

 

ادامه مطلب ...

راز قالیچه حضرت سلیمان(ع)از زبان مرحوم قاضی

راز قالیچه حضرت سلیمان(ع)از زبان مرحوم قاضی

به گزارش فرهنگ نیوز، علامه طباطبائی می‌فرماید؛ برادر ما به وسیله شاگردش از حضرت قاضی سوال کرده بود که: قالیچه حضرت سلیمان که آن حضرت روی آن می‌نشست و به مشرق و مغرب عالم می‌رفت؛ آیا روی اسباب ظاهریه و چیز ساخته شده‌ای بود؟ و یا از مُبدعات الهیّه بود و هیچ گونه با اسباب ظاهریه ربطی نداشت؟  

آن شاگرد چون از مرحوم قاضی سوال می‌کند، ایشان فرموده بودند: فعلا چیزی در نظرم نمی‌آید و لیکن یکی از موجوداتی که در زمان حضرت سلیمان بودند و در این کار تصدّی داشتند الان زنده‌اند، می‌روم و از او می‌پرسم.

 

ادامه مطلب ...