مهراردبیل
مهراردبیل

مهراردبیل

تصاویر دردناکی که باید مسئولین ببینند

نایب رییس شورای شهرستان مشهد شب گذشته جویای احوال مردی که با سه کودک و همسر خود 5 روز است در گوشه خیابان مشهد خیابان رسالت به‌سرمی‌برند شد.

سرقت میلیونی از زائران عراقی به نام مامور ناجا/ پلیس‌های قلابی دستگیر شدند

سرقت میلیونی از زائران عراقی به نام مامور ناجا/ پلیس‌های قلابی دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سردار منوچهر امان‌اللهی گفت: درپی وقوع یک فقره سرقت در حوالی روستای چشمه سفید کرمانشاه اکیپی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی، مامور رسیدگی به موضوع و شناسایی و دستگیری سارقان شدند.
وی افزود: در تحقیقات پلیس مشخص شد یک دستگاه اتوبوس ولوو حامل زائران عراقی از محور کرمانشاه به مقصد استان قم در حال حرکت بود که سه نفر مرد جوان از سرنشینان یک دستگاه خودروی پژو 405 اتوبوس را متوقف می کنند و مدعی حمل دلار جعلی توسط مسافران می شوند در واقع متهمان با در اختیار داشتن بی‌سیم و سایر تجهیزات تحت عنوان مامور مبادرت به جمع آوری پول از مسافران می کردند. 
ادامه مطلب ...

آیت الله هاشمی: شایسته نیست که شاهد مشکلات اقتصادی مخصوصا بیکاری جوانان باشیم

نواندیش: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام مدیریت نقدینگی را در سال های گذشته نامناسب دانست و گفت: می توان تهدید افزایش نقدینگی ها را به فرصتی برای رونق تولید و ایجاد اشتغال تبدیل کرد.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام،آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز چهارشنبه در دیدار مدیران و کارکنان شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه این مطلب را بیان کرد. 
ادامه مطلب ...

فضیلت و شکوه ماه رمضان به روایت شیخ مفید

گروه فرهنگی مشرق ـ مرحوم علامه مجلسی در کتاب شریف بحار الانوار به نقل از کتاب امالی شیخ مفید روایت می کند که عبد اللَّه ابن عبّاس گوید که از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم شنیده است که مى‏ فرمود: همانا بهشت سال به سال به جهت حلول ماه‏ رمضان‏ زینت و آرایش مى‏ شود. 

چون شب اوّل ماه‏ رمضان‏ فرا رسد، بادى که آن را مثیره گویند از زیر عرش مى‏ وزد که برگ درختان بهشت را به هم مى‏ زند و حلقه درهاى بهشت را مى‏ کوبد. پس‏ آوائى از آنها شنیده شود که هرگز شنوندگان بهتر از آن نشنیده ‏اند. حوریان (زنان سیاه چشم) بهشتى از جایگاه خود بیرون شوند تا بر مکان هاى بلند بهشت بایستند و صدا زنند: آیا خواستگارى به سوى خدا آمده تا خدا او را همسر کرامت کند؟

  ادامه مطلب ...

چرا نباید بدون سحری روزه گرفت؟

چرا نباید بدون سحری روزه گرفت؟

«نیلوفر حیدری» پیروی از برنامه غذایی متنوع و متعادل در ایام ماه مبارک رمضان برای روزه‌داران را مهم دانست و گفت: توصیه می‌شود روزه‌داران به برنامه غذایی خود توجه داشته باشند و همه‌ی گروه‌های غذایی را در برنامه سحر و افطار خود بگنجانند.

وی به افراد بخصوص آنها که در سنین رشد هستند، توصیه کرد از روزه گرفتن بدون صرف وعده سحری خودداری کنند، چون در این صورت بدن آنها با افت شدید قند و تحلیل عضلانی مواجه می‌شود.

  ادامه مطلب ...

زنان دیروز زنان امروز

حجاب برای مصاحبه، خطاب به شرط مصاحبه را محجبه شدن آن خبرنگار قرار داد و او مجبور شد تا حجاب خود را رعایت کند و همرزمش علیرضا رحیمی شعر زیر را خواند:
ای زن به تو از فاطمه این گونه خطاب است ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است

دیروز :– مهدی طحانیان، نوجوان سیزده ساله ای بود که در عملیات بیت المقدس در نوزده اردیبهشت ۱۳۶۱ به اسارت دشمن بعثی درآمد. مهدی همان نوجوانی است که یک سال پس از اسارت، در برابر درخواست خانم خبرنگاری بی حجاب برای مصاحبه، خطاب به شرط مصاحبه را محجبه شدن آن خبرنگار قرار داد و او مجبور شد تا حجاب خود را رعایت کند و همرزمش علیرضا رحیمی شعر زیر را خواند:
ای زن به تو از فاطمه این گونه خطاب است ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است

  ادامه مطلب ...

میان خاک سر از آسمان درآوردیم...

مثه بارونه... وقتی میاد همه رو تو آغوش میگیره و ظرف همه رو پر میکنه. ظرفت هر چقدر بود میتونی پرش کنی... بارون وقتی اومد تشنه ای سیراب میشه، دونه ای جوونه میزنه، عاشقی هوایی میشه، رودی جاری میشه و هوای گرفته ای برای نفس کشیدن میشه... و پیرمرد تنهایی که تو حجم سنگین غبار شهر گم شده بود پیدا میشه... شاید بارون فقط به خاطر اون پیرمرده که داره میباره ولی رحمتش بی انتهاس... آی جماعت! کاسه هاتونو بیارید... داره بارون میگیره...

حکایت حکایت شهر ماست... شهری که شدید منو یاد صفین میندازه، اونجا که همه دارن فریب میخورند از دشمن...الا قلیلا... امروز هم مثه اون روز کسی صدای علی رو نمیشنوه... اما قرار نیست صدای علی تو این غبار فراموشی گم بشه، اینبار فرق داره... اینبار خدا باران رحمتش رو فرستاده تا شهر مرده زنده شه... 

  ادامه مطلب ...