مهراردبیل
مهراردبیل

مهراردبیل

پزشک فرانسوی از معاینه زن بیمار محجبه خودداری کرد!

زن محجبه  پزشک فرانسوی از معاینه زن بیمار محجبه خودداری کرد!

یک پزشک فرانسوی در یک عمل غیرحرفه‌ای برای بیمارکه مبتلا به افت فشار خون بود، داروی ضدفشار تجویز کرد که نه تنها فایده‌ای نداشت بلکه برای او مضر نیز بود.

به گزارش سرویس دینی جام نیـوز، یک زن مسلمان محجبه در فرانسه که از افت فشار رنج می‌برد به مطب دکتر مراجعه کرده بود، اما دکتر این مطب حاضر به معاینه بیمار به علت داشتن پوشش اسلامی نشد.  جریان از این قرار بود که این زن محجبه مثل همیشه به پزشک معالجش مراجعه کرده بود، اما دکتر همیشگی حضور نداشت و دکتری که نقش پزشک جانشین را ایفاء می‌کرد، در یک عمل غیرحرفه‌ای برای این بیمارکه مبتلا به افت فشار خون بود، داروی ضدفشار تجویز کرد، دارویی که برای او نه تنها فایده‌ای نداشت بلکه برای او مضر نیز بود. این پزشک همچنین از او خواست 23 یورو هزینه ویزیت بپردازد که بیشتر از حد متعارف بود. بانوی محجبه حاضر به پرداخت این هزینه اضافی نشده و اصرار داشت تا پزشک برای او داروی درست را تجویز کند. در این لحظه بود که دکتر با عصبانیت برگه نسخه را پاره کرده و گفت: من از زنان حجاب دار خوشم نمی‌آید.

 

این پزشک از ترس شکایت قانونی حاضر نشد سخنانش را جلوی دوربین تکرار کند. این رفتار تحقیرآمیز پزشک سبب شد که بیمار محجبه از او شکایت کند اما دادستان عمومی هیچ واکنشی نسبت به این شکایت نشان نداد. دکتر نیز مدعی شد که بیمار رفتار تهاجمی داشته است، درحالی که بیمار می‌گوید این پزشک از تحقیر و اهانت کلامی استفاده کرده و گفته است: دیگر نمی‌خواهم زنان محجبه را در فرانسه ببینم!

 

یکی از پزشکان دیگر نیز شهادت داده بود که این تنها یکی از موارد شکایت رفتار غیرحرفه‌ای این پزشک می‌باشد و او پیش از این نیز سابقه چنین برخوردی را با بیمارانش داشته است.

حوزه نیوز/


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.