مهراردبیل
مهراردبیل

مهراردبیل

جنایتی درحق کم درآمدها ، بی سرپرستان و پزشکان

سایت وبلاگی یزدتو به نقل از درعصرمن بافق ؛

اما در خبرهای این چند روز خبری از رسوخ داعش در جامعه پزشکی ایران اسلامی پخش شد خبری حاوی این مطلب که بخیه های صورت یک کودک در خمینی شهر کشیده شد چون خانواده وی قادر به پرداخت هزینه آن نشده اند و در این رابطه پزشک و پرستار سنگدل معلق گردیدند و فعلا همین .

اگر یادتان باشد مدتی پیش و یا بهتر بگویم کمتر از مدتی پیش ،یکسری برخورد و عزل و نصبی در صدا و سیما انجام شد و آن هم به خاطر اشتباه عموهای زحمتکش و خدوم و با سابقه در برنامه فتیله ، بگذریم از افراط بودن یا نبودنش؟ حال سوال اینجاست که آیا معلق شدن یک پرستار و یک پزشک در مورد قضیه خمینی شهر کافی است و بهترین کار است و جلو تکرار شدن این عمل ضد بشری را در آینده خواهد گرفت ؟!!!  در اسلام داریم که کشته شدن یک نفر برابر از بین رفتن تمام جامعه است حال بنظر میرسد بر اساس مقتضیات زمان باید قوانین شرعی و قانونی در این رابطه تدوین شود . شما وقتی میخواهید راننده اتوبوس شوید باید یکسری مسائل اخلاقی و آزمایشات را انجام دهی و علاوه بر این در زمان انجام وظیفه و سوار کردن مسافر ، سلامتی مسافر را متعهد میشوی و در مسیر پلیس و تازگیها مسافر وضعیت رانندگی شما را کنترل میکند اما بنظر میرسد این شرایط در جامعه پزشکی کمتر حاکم است و قانون درست و درمانی ندارد چرا که برای مثال ما باید به پزشک و بیمارستان تعهد بدهیم که اگر مریضمان در حین عمل جان به پزشک تقدیم کرد جنازه اش را تحویل بگیریم و جنازه روی دست پزشک محترم نماند . در حالی که پزشکی که نمی تواند جان مریض را متعهد شود نباید روی وی آزمایش و عمل جراحی کند ، شما در یک تعمیرگاه خودرو این شرایط را نمی بینی !!!

بگذریم در قضیه خمینی شهر ، جامعه پزشکی مییبایست از خود و از هویت خود دفاع میکرد و هنوز دیر نشده است چرا که داعش پزشکی رخی نشان داده است و مردم و علی الخصوص کودکان و زنان را در خانواده هایی کم درآمد و بی سرپرست تهدید می کند و نمک بر زخم نداریشان می پاشد لذا بجاست که جامعه پزشکی بعنوان یکی از خدومترین و متخصص ترین قشرهای جامعه از این مدرک داران نالایق برائت جسته و دور هم جمع شوند و منشور اخلاقی پزشکان را بار دیگر اول برای خودشان و سپس مردم بخوانند و این غده سرطانی پزشکی را نسخه ای بپیچند، باشد که انشالله دیگر چنین رخدادهای خصمانه ای رخ ندهد و مهر و عاطفه ، پزشکی و پرستاری زیر سوال نرود .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.