مهراردبیل
مهراردبیل

مهراردبیل

فاصله جمعیتی اردبیل با شهرهای دیگر رو به افزایش است

سمنان - جمعیت - جامعه

جواد زنجانی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح اهمیت توجه به طرح آمایش با بیان اینکه روند مهاجرت از روستا به شهر در سراسر کشور و به تبع در استان رو به افزایش است، اضافه کرد: هر چند تاکید می شود جمعیت شهرها به هم نزدیک باشد و این مهم در کشورهای توسعه یافته مشاهده می شود اما در خود استان جمعیت ها فاصله محسوس دارد.وی با بیان اینکه الگوی توزیع جمعیتی تفاوت محسوس مابین جمعیت مرکز استان و شهر دوم از نظر جمعیت که همان پارس آباد است را نشان می دهد، ادامه داد: فاصله جمعیتی اردبیل با پارس آباد نزدیک به پنج برابر است.    به گفته فرماندار اردبیل در انتهای برنامه ۲۰ ساله پیش بینی شده است جمعیت مرکز استان به ۸۰۰ هزار نفر برسد و این تفاوت تشدید نیز خواهد شد.

زنجانی این اختلاف جمعیتی را موجب اختلاف در سطح خدمات، بیکاری و توزیع ثروت دانست و متذکر شد: در نتیجه چنین اختلاف جمعیتی عدالت در توزیع امکانات نیز متاثر می شود.

رئیس شورای اداری استان با بیان اینکه برنامه ششم در حال تدوین است و این برنامه قطعا نگاه جزیره ای در توزیع امکانات ندارد، تصریح کرد: هر حوزه ای که اقدام به ارائه برنامه می کند باید به آمایش سرزمین توجه داشته باشد.

فرماندار اردبیل احیای مجدد سازمان برنامه و بودجه در دولت فعلی را اقدامی کارشناسی توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد: با کمک این سازمان برنامه ریزی های کلان با محوریت آمایش سرزمین همراه شود.

وی با ذکر مثالی به برنامه ارائه شده از سوی جهاد کشاورزی استان اشاره کرد که به دلیل غفلت از نیازهای آبی در شورای برنامه ریزی مورد پذیرش واقع نشد و قرار بر این شد تا تغییر یابد.

زنجانی معتقد است در برنامه ریزی لحاظ تمامی امکانات و شرایط یک ضرورت است و باید به جد مورد توجه قرار گیرد.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.