مهراردبیل
مهراردبیل

مهراردبیل

سوء مدیریت،سهل انگاری یا خیانت!!؟؟

وبلاگ "شطحیات" نوشت:بعید می دانم کسی ذره ای آزادگی،شرافت،عِرق ملی و غیرت دینی داشته باشد و کتاب راز قطعنامه نوشته کامران غضنفری را بخواند ولی تحت تأثیر فشارهای شدید روحی و عصبی قرار نگیرد.

یکی از رزمندگان زمان جنگ که کتاب را خوانده بود،مدتی خوابش نمی برد و یکی از جانبازان دفاع مقدس که چند صفحه از این کتاب را خوانده بود می گفت اعصابم خورد میشه و نمی توانم کتاب را تا آخرش بخوانم.همین جانباز خاطرات تلخ دیگری از زمان جنگ تعریف می کرد که شنیدن آن ها تحمل بالایی نیاز داشت!  اگر کتاب را با دقت بخوانید نکات مهم و سؤالهای بی پاسخی برای شما ایجاد می شود،از قبیل:
1 – ضعف ساختاری مدیریت کلان مملکتی به ویژه مدیریت هشت سال دفاع مقدس.
2 – عدم صداقت مسؤلان ارشد نظام با مردم از ابتدای انقلاب تا کنون.
3 – سلب اعتماد به سران مملکت و بدبینی به نظام جمهوری اسلامی که تا کنون نیز ادامه دارد.
و اما چند سؤال:
1- آیا عمده مطالب کتاب مورد تایید همه صاحبنظران عرصه دفاع مقدس و دست اندرکاران جنگ است؟
2 -  آیا عدم پاسخ به نویسنده کتاب جهت 
مناظره با برخی افراد که نامشان در کتاب ذکرشده،نشانه صحت مطالب کتاب نیست؟
3 - آیا امام خمینی(س)به عنوان فرمانده کل قوا از سهل انگاری و عدم تعهد برخی مسؤلان کشوری در برهه حساس جنگ مطلع بوده یا نبوده؟
4  - اگر امام(س) مطلع بوده چرا برخورد قاطعی با خاطیان نکرده؟ و اگر مطلع نبوده،چگونه مملکت را اداره می کرده؟
5 - مسؤلیت اهمال‌کاری،اغماض،سوءمدیریت،مماشات،مصلحت‌اندیشی،قصور،تقصیر،خیانت یا اسمش را هرچه که می خواهید بگذارید؛برخی دست اندرکاران اجرایی و سیاسی جنگ که منجر به شهید و اسیر و جانبازشدن هزاران نفر از رزمندگان شده است به عهده کیست؟تاریخ چه قضاوتی خواهد کرد؟
6 – با افراد بزدل ،خائن و عافیت طلبی که وضعیت جنگ را به جام زهر منتهی کردند چه برخوردی جز شعارهای تکراری صورت گرفته؟و چرا بعد از گذشت 27سال از جنگ هنوز هم برخی ازهمان افراد در مراکز مهم تصمیم گیری کشور حضور فعال دارند و هر از گاهی تعریف و تمجید هم می شوند؟
 
ب.ن :شاید چندان منطقی نباشد اما برای جلوگیری از بدبینی بیشتر نسل جوان نسبت به نظام، به کسانی که بیش از حد به قداست جمهوری اسلامی و رهبران آن خوشبین هستند،خواندن کتاب راز قطعنامه را توصیه نمی کنم.

نظرات 1 + ارسال نظر
علی یکشنبه 14 تیر 1394 ساعت 20:04

کتاب آخرالزمان خانواده " تمدن بچه ننه " تالیف استاد علی اکبر خانجانی در اینترنت منتشر شد.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.