مهراردبیل
مهراردبیل

مهراردبیل

روایت لو رفتن عملیات کربلای ۴ پخش می‌شود

به گزارش گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو» پس از تشییع پیکر شهدای مظلوم غواص این سوال در ذهن برخی افراد ایجاد شد که چرا عملیات کربلای ۴ که شهدای غواص در آن حضور داشتند، لو رفت. حال فیلم مستند «هفت نابخشوده» به کارگردانی مرتضی باقری به این سوال و سوالاتی درباره چرایی و چگونگی لو رفتن برخی عملیات رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس پاسخ داده است.  در این فیلم مستند که فردا شب شنبه ۶ تیرماه ساعت ۲۱ از شبکه دوم سیما پخش می شود به بخشی از این پرسش ها به صورت غیرمستقیم  پاسخ داده می شود و چگونگی این امر برای بیننده مشخص خواهد شد. در این مستند مطرح می شود که چگونه اکثر عملیات رزمندگان ایرانی حتی عملیات های موفق از قبل لو رفته و به دشمن بعثی گزارش داده می شد.

 

باقری کارگردان در این فیلم مستند اسناد، تصاویر و فیلم هایی را که از سازمان های امنیتی عراق پس از سقوط صدام به دست آمده نشان می دهد و بیننده به این حقیقت دست خواهد یافت که در طی هشت سال نبرد با دشمن بعثی، چه کسانی به این آب و خاک خیانت و چگونه رزمندگان و فرماندهان با تمامی این دشواری ها و اطلاعات کامل دشمن باز هم توانستند عملیات های موفق همچون والفجر هشت و کربلای پنج را به سرانجام برسانند.

 

مستند «هفت نابخشوده» به خیانت هایی که با نام ایرانی انجام شده خواهد پرداخت و ارائه مستندات همکاری دولت‌های غربی و عربی با حکومت صدام در زمان جنگ به زمان دیگری موکول شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.