مهراردبیل
مهراردبیل

مهراردبیل

آیت الله هاشمی: شایسته نیست که شاهد مشکلات اقتصادی مخصوصا بیکاری جوانان باشیم

نواندیش: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام مدیریت نقدینگی را در سال های گذشته نامناسب دانست و گفت: می توان تهدید افزایش نقدینگی ها را به فرصتی برای رونق تولید و ایجاد اشتغال تبدیل کرد.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام،آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز چهارشنبه در دیدار مدیران و کارکنان شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه این مطلب را بیان کرد.  وی تاکید کرد: قطره قطره نقدینگی مردم دریایی برای انجام کارهای بزرگ است و باید از آن درست استفاده کرد.

هاشمی رفسنجانی به برنامه های نظام در تدوین چشم انداز 20 ساله، سیاست های کلی و اصلاح اصل 44 اشاره کرد و ادامه داد: علی رغم تصویب مجمع و تایید و ابلاغ رهبری، در اجرا به مسیری رفت که حتی روند کارها را معکوس و منفی کرد.

وی با ابراز تاسف از استفاده نادرست از درآمدهای فراوان نفتی در سال های گذشته، اظهار داشت: زیبنده نظام اسلامی و شایسته مردم ایران نیست که شاهد مشکلات اقتصادی مخصوصا بیکاری جوانان باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اهداف تاسیس فروشگاه های رفاه، خاطر نشان کرد: هر کاری که برای رفاه بیشتر مردم انجام دهیم، وظیفه انسانی، اسلامی و مدیریتی ماست و باید در این زمینه ها بیشتر تلاش کنیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به سفر خویش به اروپا و آمریکا در سال های پیشین اشاره کرد و افزود: یکی از کارهای خوب آنان فروشگاه های زنجیره ای بود که بعد از مسؤولیت اجرایی، با توجه به مشکلات توزیع آن روزها، به فکر ایجاد آن بودیم.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به سوابق انتخاب نام «رفاه» برای مراکزی در زمان مبارزه، مخصوصا مدرسه دخترانه رفاه، اظهار داشت: بعد از انقلاب و به ویژه پس از سال های جنگ با هدف تامین رفاه مردم، برنامه ریزی کرده بودیم که هزار فروشگاه، به تناسب جمعیت در شهرهای مختلف راه اندازی کنیم.

وی گسترش فروشگاه های شهروند را از سوی شهرداری، کاری در ردیف فروشگاه رفاه دانست و ادامه داد: می توانید با رقابت سالم در توزیع مناسب، باعث کم کردن زحمت مردم در جهت تهیه نیازها باشید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز تاسف از روند معکوسی که در سال های گذشته در مسیر گسترش فروشگاه های رفاه ایجاد شد، ابراز کرد: خوشحالیم که با روش های مدرن، مقدمات رفاه مردم را برای خرید فراهم می کنید.

هاشمی رفسنجانی، فروشگاه های زنجیره ای را واسطه هایی با انصاف بین تولیدگران و مصرف کنندگان توصیف کرد و گفت: می توانید با تهیه کالاهای لازم از مراکز تولید، به دولت و جامعه کمک کنید تا اجناس مستقیم و ارزان تر به دست مردم برسد.

وی با تاکید بر حقوق مردم نجیب ایران برای برخورداری از زندگی مناسب، افزد: مردم ایران در طول انقلاب اسلامی نشان دادند که به آرمان های امام و شهدا وفا دارند و حق آنان است که زندگی مادی و معنوی آن ها هم آرمانی باشد.

در ابتدای این دیدار زرگر رییس هیات مدیره و گلزاده کرمانی مدیر عامل شرکت رفاه، ضمن ارایه گزارش مبسوطی از فعالیت های این فروشگاه به تبیین تعهدات، اولویت های استراتژیک و برنامه های بلند مدت این فروشگاه پرداختند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.